Niekiedy właściciel pojazdu może liczyć też na szczegółową diagnostykę.

Stosunkowo nowe silniki na benzynę posiadają w naszym układzie przymocowany tak zwany filtr stałych cząsteczek. Właściwie na czym polega dokładnie jego praca? W skrócie mówiąc na tym, by wydostające się z silnika wszelkiego typu spaliny były właściwie oczyszczone z cząstek sadzy, a więc niespalonego węgla. Jego budowa i zasada działania jest w miarę intuicyjna, nie zmienia to jednakże faktu, że element taki wymaga okresowego czyszczenia a także regeneracji.

Oczywiście nie dokona tego sam posiadacz samochodu, dlatego, że regeneracja DPF (DPF jest to skrót od gasoline particulate filter) wykonana może być wyłącznie w specjalistycznym punkcie. Powinno się do tego celu znaleźć taki, który para się takimi usługami już od dłuższego czasu a także używa takie techniki, które będą w stanie przywrócić prawie 100 % sprawności zanieczyszczonego oraz zapchanego filtra.

Najczęściej odbywa się to w taki sposób, iż nie trzeba w takim miejscu pozostawić całego auta — wystarczy zostawić sam wyżej wspomniany detal, a odbiór wyczyszczonego następuje za kilka dni. Porządni profesjonaliści oprócz oczyszczania (dokładnego przetkania wszystkich kanalików) wdrożą wspomnianą wyżej regenerację, czyli odbudowę galwanicznej powłoki. Często na taką usługę  jest zresztą udzielana gwarancja, oczywiście tak powinno być. Czasami posiadacz samochodu będzie mógł liczyć też na dodatkową diagnostykę, a zatem szczegółowe badania które pokażą, jakie są główne przyczyny zapychania takiego filtra i jak można tego typu proces opóźnić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *